Τουριστική Πύλη Νομού Αχαΐας Logo

GreekEnglish (United Kingdom)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ -> Διαδρομές -> Διαδρομή 1 - Από Πάτρα έως Αιγείρα από Παλαιά Εθνική Οδό

Διαδρομή 1 - Από Πάτρα έως Αιγείρα από Παλαιά Εθνική Οδό

E-mail Εκτύπωση PDF
A+ A -A Larger Font Smaller Font

alt Από την πρωτεύουσα του Νομού Αχαΐας η διαδρομή αυτή μας οδηγεί, στα σύνορά της με το Νομό Κορινθίας.
Από την Πάτρα στην Αιγείρα, απολαμβάνοντας το συνδυασμό βουνού και θάλασσας, περνώντας μέσα από όμορφα χωριά και πόλεις, φθάνουμε στις αφετηρίες θαυμάσιων διαδρομών που οδηγούν στα ορεινά του Νομού...
Ο δρόμος δεν προσφέρεται για μεγάλες ταχύτητες καθώς συναντάμε συχνά κατοικημένες περιοχές, αλλά και το πλάτος του είναι τέτοιο που σε συνδυασμό με την έλλειψη διαχωριστικών νησίδων δεν αφήνει περιθώρια για τολμηρή οδήγηση. Ωστόσο, ο δρόμος αυτός προσφέρεται όχι τόσο για τους βιαστικούς, όσο για όσους προτιμούν να απολαμβάνουν τις ομορφιές της φύσης.
Ξεκινάμε λοιπόν από το κέντρο της Πάτρας, την πλατεία Τριών Συμμάχων. Μηδενίστε το κοντέρ. Μέσω της οδού Αγίου Ανδρέου και συμβουλευόμενοι τις πινακίδες οδηγούμαστε στην έξοδο της πόλης προς Αθήνα.
Στο φανάρι που συναντάμε στο 4.5 χλμ. της διαδρομής στρίβουμε δεξιά και στα 100 μέτρα αριστερά. Βρισκόμαστε στην Παλαιά Εθνική Οδό και το ταξίδι μας αρχίζει. Στο 5.5 χλμ της διαδρομής δεξιά σας βλέπετε το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο «Ολυμπιονίκης Δημήτριος Τόφαλος». Είναι το «Παλαί ντε Σπορ» της Πάτρας που έχει φιλοξενήσει πλήθος διεθνών διοργανώσεων. Μετά από 800 μέτρα συναντάμε φανάρι. Δεξιά ο δρόμος πηγαίνει προς το Πανεπιστήμιο της Πάτρας και προς το χωριό Καστρίτσι. Το Καστρίτσι είναι ένα όμορφο χωριό κοντά στην Πάτρα, με ταβέρνες αλλά και πολλές κερασιές. Μάλιστα διοργανώνεται εδώ το μήνα Ιούνιο η Γιορτή του Κερασιού. Όσο για το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, μάλλον δε χρειάζεται να πούμε πολλά. Ένα από τα μεγαλύτερα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας, με 14.000 φοιτητές και μια θαυμαστή θέση στην έρευνα. Έχει δώσει ζωή, νεανική αλλά και πνευματική, στην Πάτρα της οποίας πλέον είναι αναπόσπαστο στοιχείο.
Στα 6.9 χλμ., δρόμος αριστερά οδηγεί προς το κέντρο αλλά και την παραλία του Ρίου. Ο δρόμος ξεκινάει, μπροστά από τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου που βλέπετε αριστερά σας. Το Ρίο είναι η έδρα του ομώνυμου Δήμου. Την άνοιξη και το καλοκαίρι στην παραλιακή ζώνη λειτουργούν δεκάδες ταβέρνες και μπαρ, συγκεντρώνοντας χιλιάδες θαμώνες. Ουσιαστικά, έχει εξελιχθεί σε ζώνη ψυχαγωγίας και διασκέδασης όλης της ευρύτερης περιοχής και φυσικά της Πάτρας. Γνωστό το Ρίο τόσο για το πορθμείο του, όσο και τη θαυμαστή, σύγχρονη γέφυρα που κατασκευάστηκε για να συνδέσει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα. Αν έχετε χρόνο να «χαζέψετε» στα στενά δρομάκια του χωριού θα εντυπωσιαστείτε από τις βίλες που θα συναντήσετε.
Στα 7.5 χλμ., δεξιά μας είναι το Περιφερειακό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου. Βλέποντάς το και μόνο, θα καταλάβετε ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά της Ευρώπης ολόκληρης.
Στα 7.8 χλμ. δεξιά μας, υπάρχει ένας ακόμα δρόμος που οδηγεί στο Καστρίτσι, ενώ 100 μέτρα μετά υπάρχει έξοδος, δεξιά, προς τη Νέα Εθνική Οδό. Επιλέγουμε να συνεχίσουμε ευθεία. Περνάμε κάτω από τη γέφυρα της Ν.Ε.Ο. και βρισκόμαστε ενώπιον διχάλας. Ο δρόμος αριστερά οδηγεί στο πορθμείο του Ρίου, ενώ ο δρόμος δεξιά συνεχίζει στην Παλαιά Εθνική Πατρών - Αθηνών. Συνεχίζουμε δεξιά και ήδη διακρίνεται το χωριό Άγιος Βασίλειος, ενώ το τοπίο αρχίζει να διχάζεται ανάμεσα σε βουνό και θάλασσα, παντρεύοντας τα ταιριαστά - αταίριαστα που συνθέτουν την απόλυτη ελληνική αρμονία. Αριστερά πίσω από τη θαλάσσια λωρίδα φαίνονται τα βουνά της Ρούμελης και στα δεξιά το Παναχαϊκό όρος.
Στο 10.3 χλμ. πινακίδα στα δεξιά, οδηγεί προς τα χωριά Πλατάνι, Αργυρά, Σελλά, Πιτίτσα και στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσας (13 χλμ.). Ο δρόμος αυτός είναι ασφαλτοστρωμένος σ’ όλο το μήκος του με πολλές στροφές. Η διαδρομή αυτή είναι επίσης γνωστή για το ομώνυμο ράλι της Πιτίτσας. Στα Σελλά έχουν ανοίξει πολλές ταβέρνες που έχουν εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς της κοντινής απόδρασης των Πατρινών. Στο σημείο αυτό, αριστερά μας βρίσκεται το χωριό Άγιος Βασίλειος. Γνωστό θέρετρο και αυτό το χωριό, με καθαρή θάλασσα, ωραίες βίλες και παραθαλάσσιες ταβέρνες που το καλοκαίρι, κάθε βράδυ είναι γεμάτες από κόσμο. Ίδιο το σκηνικό και στο επόμενο χωριό, τα Αραχοβίτικα.
Στα 14.3 χλμ., εκεί που δεσπόζει ο μεγάλος πλάτανος, δεξιά ανεβαίνει δρόμος προς το Δρέπανο. Συνεχίζοντας ευθεία, σε λίγα λεπτά αποκαλύπτεται δεξιά μας το όμορφο και γραφικό ψαροχώρι Ψαθόπυργος, που θυμίζει έντονα νησί. Αμέσως μετά συναντάμε τη Ροδινή και ακολουθεί η Παναγοπούλα με τους θαυμάσιους κόλπους που προσφέρονται για μπάνιο, καταδύσεις και ψαροντούφεκο. Σ’ αυτό τον όμορφο τόπο έφτιαξε και η ένωση γονέων « Η Χριστιανική Αγωγή» την κατασκήνωσή της. Στα 24.2 χλμ., προσέξτε την απότομη στροφή κάτω από τη γέφυρα απ’ την οποία περνά το τρένο. Συνεχίζουμε ευθεία για να φτάσουμε στο καταπληκτικό θέρετρο του Λαμπίρι, που είναι έδρα του Δήμου Ερινεού. Στα 27.3 χλμ., δεξιά υπάρχει δρόμος που ανεβαίνει στη Ζήρια, με τις περίφημες ταβέρνες.
Ευθεία συνεχίζει η Παλαιά Εθνική Οδός για να περάσει από τις Καμάρες, τον Ερινεό και να μας οδηγήσει στο Λόγγο και τα Σελιανίτικα, δυο παραλιακά μέρη που αποτελούν μία από τις κυρίαρχες επιλογές εξόρμησης πολλών Αθηναίων αλλά και Πατρινών εκδρομέων και παραθεριστών. Ο τουρισμός έχει αναπτυχθεί πολύ. Δεκάδες είναι τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα εστιατόρια, οι ταβέρνες, τα καφέ και τα μπαρ.
Λίγο πριν από τα Σελιανίτικα, στα 31 χλμ της διαδρομής, υπάρχει κόμβος εξόδου προς τη Νέα Εθνική Οδό. Στο κέντρο του χωριού, δρόμος δεξιά οδηγεί προς τα χωριά Νεραντζιές και Άλσος.
Συνεχίζοντας ευθεία φτάνουμε στη Ροδοδάφνη, έδρα του Δήμου Συμπολιτείας. Δρομάκια που βρίσκονται αριστερά μας μάς οδηγούν στην επίσης ευρέως γνωστή και από πολλούς προτεινόμενη παραλία της Άκολης.
Στα 35.7 χλμ. δεξιά μας, δρόμος οδηγεί προς τη Μονή Αγίου Ιωάννου Θεολόγου στο Βερίνο. Είναι η αφετηρία της Διαδρομής 14.
Μετά από 3 χλμ. μπαίνουμε στο Αίγιο. Συγκεκριμένα στα 38.7 χλμ., φθάνουμε σε διχάλα. Ευθεία ο δρόμος οδηγεί στο κέντρο του Αιγίου, ενώ ο δρόμος αριστερά στη θαυμάσια παραλιακή ζώνη της πόλης όπου βεβαίως δεσπόζει η Παναγία Τρυπητή, προστάτης και πολιούχος του Αιγίου. Η διέλευσή μας μέσα από την πόλη είναι και ευχάριστη και εύκολη. Βοηθούν σ’ αυτό και οι πινακίδες που μας καθοδηγούν για να βγούμε απ’ την πόλη και να συνεχίσουμε προς τα μέρη της Ανατολικής Αιγιάλειας. Δηλαδή προς Διακοπτό, Ακράτα, Αιγείρα αλλά και τα εξ ίσου όμορφα παραλιακά χωριά που θα συναντήσουμε ενδιάμεσα, όπως τα Διγελιώτικα, η Τέμενη, τα Βαλιμίτικα, τα Νικολαίικα, η Ροδιά, ο Ελαιώνας, η Τράπεζα, ο Πλάτανος. Από βότσαλο και αμμοβότσαλο στρωμένες οι παραλίες, πεντακάθαρα τα νερά, ο ίσκιος προσφέρεται “αφειδώς” απ’ τα αλμυρίκια που υπάρχουν στις ακτές, οι λαχταριστές γεύσεις προσφέρονται απλόχερα απ’ τις παραθαλάσσιες ταβέρνες. Ιδανικός τόπος για διακοπές, εξοπλισμένος με τις αναγκαίες υποδομές. Ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, καφέ, εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ βρίσκονται κατά μήκος όλης της παραλιακής ζώνης. Όπως άλλωστε συμβαίνει κι απ’ την Πάτρα ως το Αίγιο. Όλη η Ανατολική Αιγιάλεια - απ’ το Αίγιο μέχρι την Αιγείρα - είναι «πνιγμένη» στις λεμονιές, στις πορτοκαλιές αλλά και στα αμπέλια κορινθιακής σταφίδας.
Κατά μήκος αυτού του δρόμου βρίσκονται οι αφετηρίες πολύ όμορφων διαδρομών προς τα ορεινά του Νομού (Διαδρομές 2, 3, 4, 5, 6, 14). Βγαίνοντας απ’ το Αίγιο υπάρχει κόμβος εξόδου προς τη Νέα Εθνική Οδό. Κόμβος προς Ν.Ε.Ο υπάρχει και στη θέση Πούντα αλλά και στην παραλία της Ακράτας (Κράθιο).

Δείτε επίσης...

Στην ίδια κατηγορία...

Διαδρομή 8 Παράκαμψη προς Αρχαία Ψωφίδα - Πλάκα - Ι.Μ. Πορετσού - Πλατανίτσα
Μηδενίζουμε το κοντέρ στα Τριπόταμα και στρίβουμε στο δρόμο που οδηγεί στην Ιερά Μονή Πορετσού. Στα 3,7 χλμ. δεξιά μέσα στα πλατάνια η κοίτη του Ερύμανθου. Στα 4,7 χλμ.... Περισσότερα...
Διαδρομή 16 Κάτω Αχαΐα - Άραξος - Καλόγρια - Λάππα
Ξεκινώντας από την πλατεία Δημοκρατίας της Κάτω Αχαΐας οι πινακίδες μaς πληροφορούν: • Ο δρόμος ευθεία οδηγεί σε Ολυμπία (95 χλμ.) και σε Πύργο (74 χλμ.). • Ο δρόμος... Περισσότερα...
Διαδρομή 4 Κράθιο - Ακράτα - Βαλίμη - Λίμνη Τσιβλού - Αγρίδι - Χαλκιανά - Βουνάκι - Αγ. Βαρβάρα - Ζαρούχλα - Σόλος - Περιστέρα - Μεσορρούγι
Το ταξίδι αρχίζει από τη θέση Κράθιο της Ακράτας και από εσάς η διαδρομή έχει μόνο μια απαίτηση: Να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για να καταγράψουν το παραμύθι της... Περισσότερα...
Διαδρομή 2 Αιγείρα - Αρχαία Αιγείρα - Αιγές - Μοναστήρι - Σελιανά - Περιθώρι
Αυτό το δρόμο δεν τον ανηφορίζουν μόνο οι φυσιολάτρες και οι ταξιδευτές, αλλά και οι αρχαιολόγοι, οι γεωλόγοι καθώς και οι ποιητές που έχουν… έννομο ενδιαφέρον... Περισσότερα...
Διαδρομή 12 Πάτρα - Οβρυά - Σταυροδρόμι - Καρπέτα, Παράκαμψη προς: Ι.Μ. Αγ. Πάντων - Αλεποχώρι - Σπαρτιά, Παράκαμψη προς: Ερυμάνθεια - Καλέντζι - Αρχαία Τριταία
Η διαδρομή που σας προτείνουμε έχει προορισμό την περιοχή της Τριταίας. Τα αξιοθέατα και οι ευκαιρίες αναψυχής είναι κι εδώ πολλά. Ξεκινάμε από την Πάτρα,... Περισσότερα...
Διαδρομή 18 Πάτρα - Κάτω Αχαΐα - Βουπράσιο (Μέσω N.Ε.Ο. Πατρών - Πύργου)
Έχοντας διανύσει απόσταση 8,6 χλμ. από την πλατεία Τριών Συμμάχων της Πάτρας, βρισκόμαστε στον κόμβο που συνδέει την Παλαιά Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου με τη Νέα... Περισσότερα...
Διαδρομή 14 Ροδοδάφνη - Βερίνο - Κρήνη
Από τη Ροδοδάφνη, έδρα του Δήμου Συμπολιτείας αρχίζει αυτή η διαδρομή μας. Προορισμός είναι η Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου Θεολόγου στο χωριό Βερίνο αλλά και η θαυμάσια... Περισσότερα...
Διαδρομή 13 Πάτρα - Χαλανδρίτσα - Καλάβρυτα, Πράκαμψη προς: Λεόντιο -Ρακίτα - Αυτοκινητοδρόμιο - Κούμανι - Καλούσι
Προορισμός μας ακολουθώντας αυτή τη διαδρομή είναι οι όμορφες περιοχές του Δήμου Φαρρών και κατάληξή μας είναι τα Καλάβρυτα. Για να αποφύγουμε τις επαναλήψεις,... Περισσότερα...
Διαδρομή 10 Δάφνη - Φιλαίικα - Παγκραταίικα - Κτήμα Παυσανία - Σελλά - Χελωνoσπηλιά - Κλειτορία
Ξεκινάμε από το κέντρο της Δάφνης (από την πλατεία με την προτομή του τέως Υπουργού Β. Παπαρηγόπουλου) και κατευθυνόμαστε προς Κλειτορία. Στα 4,5 χλμ. βγαίνουμε στην... Περισσότερα...
Διαδρομή 9 Τριπόταμα - Αγ. Βασίλειος - Ν. Πάος - Πάος - Δεχούνι - Βεσίνι - Βεσιναίικα - Δάφνη
«Από το καγιάκ στο ράφτινγκ» θα μπορούσε να είναι για τους φίλους των σπορ ο τίτλος της διαδρομής. Για τους υπόλοιπους είναι ένα ταξίδι από τη δροσιά του... Περισσότερα...
Διαδρομή 17 Καμίνια - ΒΙ.ΠΕ. - Καλαμάκι - Σουδεναίικα - Πηγάδια - Ι.Μ. Μαρίτσας - Σανταμερι - Ι.Μ. Αγ. Νικολάου Σπάτα - Πόρτες
Στο 14ο χλμ. της Παλαιάς Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου στρίβουμε αριστερά. Στο σημείο αυτό υπάρχει κόμβος σύνδεσης της Παλαιάς με τη Νέα Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου.... Περισσότερα...
Διαδρομή 15 Πάτρα - Κάτω Αχαΐα, Παράκαμψη προς Ροϊτικα - Μονοδένδρι - Βραχναίικα
Από την πλατεία Τριών Συμμάχων στην Πάτρα (βρίσκεται απέναντι από την κεντρική προβλήτα του λιμανιού) παίρνουμε την Όθωνος Αμαλίας και προχωράμε συνεχώς ευθεία.... Περισσότερα...
Διαδρομή 6 Αίγιο - Σελινούντας - Πτέρη - Αγ. Παντελεήμονας - Βάλτα - Πλατανιώτισσα - Πετσάκοι - Κορφές - Δροσάτο - Γουμένισσα - Καλάβρυτα
Αν είστε …ορκισμένα παιδιά της πόλης, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ανηφορίζοντας το δρόμο για την Πτέρη να καταπατήσετε τους … όρκους σας, και μάλιστα με μεγάλη... Περισσότερα...
Διαδρομή 1 - Από Πάτρα έως Αιγείρα από Παλαιά Εθνική Οδό
  Από την πρωτεύουσα του Νομού Αχαΐας η διαδρομή αυτή μας οδηγεί, στα σύνορά της με το Νομό Κορινθίας. Από την Πάτρα στην Αιγείρα, απολαμβάνοντας το συνδυασμό... Περισσότερα...
Διαδρομή 5 Πούντα - Άνω Διακοπτό - Κερνίτσα - Ι.Μ. Μεγάλου Σπηλαίου - Καλάβρυτα
Η διαδρομή μας προς Καλάβρυτα αρχίζει από τη θέση Πούντα (πλησίον του χωριού Τράπεζα) στο 60ο χλμ. της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών-Αθηνών αν έρχεστε από την Πάτρα και... Περισσότερα...
Διαδρομή 7 Καλάβρυτα -Ι.Μ. Αγ. Λαύρας - Λαγοβούνι - Πριόλιθος - Αροανία - Αγρίδι - Ψωφίδα - Τριπόταμα
Ξεκινήστε αρκετά πρωί αυτή τη διαδρομή για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το χρόνο και το φως. Να προλάβετε να δείτε όσα περισσότερα μπορείτε, δηλαδή δίχως να... Περισσότερα...
Διαδρομή 11 Κλειτορία - Πλανητέρο - Καστριά - Σπήλαια Λιμνών - Άνω/Κάτω Λουσοί - Χιονοδρομικό Κέντρο - Καλάβρυτα
Παρακάμψεις για λόγους σοβαρούς σας περιμένουν σ’ αυτή τη διαδρομή. Λόγοι που «βουτούν» στα νερά των ονειρικών Σπηλαίων των Λιμνών Καστριών,... Περισσότερα...
Διαδρομή 3 Αιγείρα - Χρυσάνθιο - Αμπελόκηποι - Όαση - Σύνεβρο
  Σημείο αφετηρίας εδώ είναι το κέντρο της Αιγείρας και η πινακίδα που προτείνει: Χρυσάνθιο (9 χλμ.), Συνεβρό (18 χλμ.), Όαση (15 χλμ.) και Αμπελόκηποι (10 χλμ.) απέναντι... Περισσότερα...