Τουριστική Πύλη Νομού Αχαΐας Logo

GreekEnglish (United Kingdom)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ -> Διαδρομές -> Διαδρομή 13 Πάτρα - Χαλανδρίτσα - Καλάβρυτα, Πράκαμψη προς: Λεόντιο -Ρακίτα - Αυτοκινητοδρόμιο - Κούμανι - Καλούσι

E-mail Εκτύπωση PDF
A+ A -A Larger Font Smaller Font
alt Προορισμός μας ακολουθώντας αυτή τη διαδρομή είναι οι όμορφες περιοχές του Δήμου Φαρρών και κατάληξή μας είναι τα Καλάβρυτα. Για να αποφύγουμε τις επαναλήψεις, σας παραπέμπουμε στις σελίδες για να διαβάσετε πώς βγαίνουμε απ' την Πάτρα και φτάνουμε στη θέση Κουρλαμπά.
Στο σημείο αυτό - θέση Κουρλαμπά - ας μηδενίσουμε το κοντέρ. Στρίβουμε λοιπόν αριστερά και ανηφορίζουμε...
Στο 1ο χλμ., δρόμος αριστερά οδηγεί στην Πλατανόβρυση. Προχωράμε ευθεία και δεξιά μας θαυμάζουμε τον κάμπο της περιοχής Φαρρών. Ελιές, αμπέλια και καλλιέργειες δημητριακών κυριαρχούν στην περιοχή. Η κτηνοτροφία είναι η άλλη κύρια ασχολία των κατοίκων.
Στα 5,7 χλμ. αριστερά μας βλέπουμε το Κέντρο Υγείας Χαλανδρίτσας και αμέσως μετά το γήπεδο στο οποίο γίνεται και η Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων. Η Χαλανδρίτσα, πράγματι είναι μια όμορφη κωμόπολη και δικαίως αναγορεύθηκε έδρα του Δήμου Φαρρών. Ο δρόμος περνά μέσα απ' την κωμόπολη, στην έξοδο της οποίας συναντάμε μια όμορφη όαση αναψυχής με νερά και πλατάνια. Διακόσια μέτρα από εκεί στα 6,9 χλμ. της διαδρομής μας απ’ του Κουρλαμπά - πινακίδα μας πληροφορεί ότι αριστερά μας βρίσκεται Μυκηναϊκός Οικισμός. Μετά από 400 μέτρα, στα 7,3 χλμ., έχουμε την ευκαιρία για την πρώτη μας παράκαμψη.
Ο δρόμος δεξιά οδηγεί προς Αυτοκινητοδρόμιο (3 χλμ.), Βιομηχανική Περιοχή, Βαλμαντούρα (5 χλμ.), Ελληνικό (9 χλμ.), Καλούσι (15 χλμ.). Όμως ας συνεχίσουμε ευθεία (την παράκαμψη την περιγράφουμε στις σελίδες που ακολουθούν), στο δρόμο μας που οδηγεί προς Καλάβρυτα. Λίγο έξω από τη Χαλανδρίτσα και στο σημείο που συναντάμε χώρο ανάπαυσης με δυο κιόσκια και μια πέτρινη βρύση, αριστερά δρόμος ανηφορίζει προς Μοίραλι (3 χλμ.) και Θωμαίικα. Απ' αυτόν το δρόμο μπορούμε να φτάσουμε ως τη βουνοκορφή Ζουμπάτα (1.342 μέτρα υψόμετρο) αλλά και τη Ρακίτα, έναν απ' τους πιο όμορφους παραθεριστικούς οικισμούς που είναι "πνιγμένοι" στο έλατο. Ας προχωρήσουμε όμως ευθεία στο δρόμο Πατρών - Χαλανδρίτσας - Καλαβρύτων.
Στα 13,5 χλμ. μπαίνουμε στο ορεινό χωριό Καταρράκτης που όπως είναι ευνόητο δεν του λείπουν τα νερά αλλά ούτε και τα πανύψηλα πλατάνια. Στα 18 χλμ. έχουμε την ευκαιρία για μια δεύτερη παράκαμψη (προς Λεόντιο, Ρακίτα) την οποία περιγράφουμε στις επόμενες σελίδες. Συνεχίζουμε λοιπόν ευθεία για να φτάσουμε στην Καλάνιστρα και στον Κάλανο. Από εδώ φεύγει χωματόδρομος δεξιά, που οδηγεί στην Ιερά Μονή Χρυσοποδαρίτισσας. Ρωτήστε τους ντόπιους να σας καθοδηγήσουν.
Μετά τον Κάλανο, μπαίνουμε στο χωριό Πλάτανος και ακολουθούν τα Δενδρά και το Νέο Κομπηγάδι. Σ' όλα τα χωριά, δε λείπουν τα γραφικά καφενεδάκια αλλά και οι ταβέρνες με ντόπιες νοστιμιές. Στα 28 χλμ., πινακίδα μας πληροφορεί ότι ο δρόμος δεξιά πηγαίνει προς Μίχα (2 χλμ.), Τσαπουρνιά (3 χλμ.). Υπέροχοι παραθεριστικοί οικισμοί κι αυτοί, "πνιγμένοι" μέσα στο έλατο σας προσφέρουν απλόχερα τον καθαρό αέρα και τη συνύπαρξη με τη φύση.
Στα 28,8 χλμ., δρόμος αριστερά οδηγεί προς τη βουνοκορφή του Προφήτη Ηλία (αλλιώς περιοχή Γκέρμπεσι). Βρισκόμαστε πια στο Δήμο Καλαβρύτων. Αν παρατηρήσετε στο βάθος θα δείτε, πάνω στην κορυφή ενός λόφου την Ι. Μ. Αγίου Νικολάου της Βλασίας. Απολαύστε τη διαδρομή μέσα στο όμορφο τοπίο. Κατάφυτη η περιοχή, κεντρίζει το μάτι και κερδίζει το θαυμασμό του επισκέπτη. Στα 32,7 χλμ., ο δρόμος δεξιά οδηγεί προς Άνω και Κάτω Βλασία. Συνεχίζουμε ευθεία και η φύση συνεχίζει να μας αποζημιώνει με το απέραντο πράσινο και τα όμορφα δάση στις πλαγιές του Ερύμανθου. Περνάμε από το Μετόχι και αμέσως μετά από το χωριό Μάνεσι. Στα 42,3 χλμ. δεξιά μας πάει για Μπούμπουκα με το όμορφο δάσος του και ένα χλμ. μετά, δρόμος δεξιά μας οδηγεί στο Κρυονέρι. Λίγο πιο πάνω η διαδρομή γίνεται μαγευτική ανάμεσα σε πλατάνια. Στα 45,7 χλμ. προσέξτε γιατί αριστερά φεύγει δρόμος που οδηγεί προς το Μεγάλο Ποντιά αλλά και την Ι. Μ. Μακελλαριάς (13 χλμ.) μέσα από μια υπέροχη διαδρομή στις πλαγιές του Παναχαϊκού. Ο δρόμος αυτός προς Μακελλαριά, συνεχίζει, φτάνει στη Ρακίτα και κατεβαίνει στην Κρήνη (Αράχοβα) του Δήμου Συμπολιτείας αλλά και στην Κουνινά του Αιγίου. Χωματόδρομοι μεν που όμως θα σας αποζημιώσουν με το σκηνικό που έχει στήσει εδώ η φύση. Συνεχίζοντας στον κεντρικό δρόμο προς Καλάβρυτα αφήνουμε δεξιά το χωριό Ορθολίθι και αριστερά το δρόμο που οδηγεί προς Δροσάτο, Πλατανιώτισσα, Πτέρη, Αίγιο.
Λίγο πιο πάνω στα 53,1 χλμ. δεξιά μας πηγαίνει προς Κούτελη απ' όπου αρχίζει μια ακόμα ορεινή διαδρομή "πνιγμένη" στο κατάφυτο δάσος. Στα 57,3 χλμ. συναντάμε πινακίδα:
  • Δεξιά πηγαίνει προς Αγία Λαύρα (7 χλμ.), Κλειτορία (28 χλμ.), Τρίπολη (95 χλμ.).
  • Ευθεία προς Καλάβρυτα (3 χλμ.), Σπήλαιο Λιμνών (20 χλμ.).
  • Αριστερά προς το χωριό Σκεπαστό.
Συνεχίζοντας ευθεία, σε 3 χλμ., μπαίνουμε στο κέντρο των Καλαβρύτων.

ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΠΡΟΣ: ΛΕΟΝΤΙΟ – ΡΑΚΙΤΑ

Στα 18 χλμ. της διαδρομής Κουρλαμπά - Χαλανδρίτσα - Καλάβρυτα, στρίβουμε αριστερά με προορισμό το Λεόντιο και τη Ρακίτα.
Πρόκειται για μια ορεινή διαδρομή, κατά την οποία θα συναντήσουμε αρκετά σημεία που με την ομορφιά τους θα μας προκαλέσουν να κατέβουμε απ' το αυτοκίνητο, για να απολαύσουμε τον παχύ ίσκιο των πλατανιών και να δροσιστούμε απ' το νερό που τρέχει ανάμεσά τους.
Στα 8,7 χλμ. της παράκαμψης, χωματόδρομος δεξιά πηγαίνει προς Μιχαλαίικα, Κεράσι, Ποντιά, ενώ στα 9,4 χλμ. μπαίνουμε στο χωριό Δεμέστιχα. Στα 14,7 χλμ. φαίνεται μπροστά μας, σκαρφαλωμένο στις βουνοπλαγιές του Παναχαϊκού, το Λεόντιο. Μπαίνουμε στο χωριό μετά από 1,8 χλμ. Αριστερά φεύγει χωματόδρομος που πάει για Βεταίικα και Ρακίτα.

ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΠΡΟΣ: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ - ΚΟΥΜΑΝΙ – ΚΑΛΟΥΣΙ

Στα 73 χλμ. της διαδρομής μας από Κουρλαμπά κι ενώ στρίβουμε δεξιά η πινακίδα μας πληροφορεί ότι πάμε για Αυτοκινητοδρόμιο, Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.), Βαλμαντούρα, Ελληνικό, Καλούσι. Στρίβουμε λοιπόν, μηδενίζουμε το κοντέρ και κατηφορίζουμε.
Περνάμε μέσα από κατοικημένη περιοχή της Χαλανδρίτσας και στο 0,5 χλμ. η πινακίδα που βρίσκεται κάτω από την καρυδιά μας πληροφορεί:
  • Ευθεία ο δρόμος οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή (μέσω Βασιλικού ή Φαρρών και Ισώματος).
  • Αριστερά πηγαίνει προς Ρέντες, Βαλμαντούρα, Ελληνικό, Καλούσι, Χρυσοπηγή, Λακκώματα. Πάμε αριστερά, περνώντας μέσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις στις οποίες κυριαρχούν τα αμπέλια και τα δημητριακά. Στο 3ο χλμ. της διαδρομής, βρίσκεστε ήδη στη θέση Ρέντες, όπου πρόκειται να γίνει το Αυτοκινητοδρόμιο. Μην το θεωρείτε αδύνατο σε λίγα χρόνια να δείτε εδώ το Σουμάχερ. Οι φορείς της Αχαΐας έχουν εξασφαλίσει το χώρο και καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να γίνει το έργο.
Προχωρώντας το τοπίο γίνεται ημιορεινό, με αρκετά πουρνάρια αλλά και πλατάνια κατά τόπους. Στο 5ο χλμ. φτάνουμε στη Βαλμαντούρα με τις ωραίες ταβέρνες. Ανηφορίζουμε και στα 8,9 χλμ. μπαίνουμε στο Ελληνικό.
Τριάμισι χιλιόμετρα μετά φτάνουμε σε διχάλα:
  • Ευθεία πηγαίνει προς το χωριό Κούμανι (παραθεριστικός οικισμός στις παρυφές ενός όμορφου ελατόδασους) και τα χωριά Χρυσοπηγή (από εδώ δρόμος οδηγεί στην Ι. Μ. Χρυσοποδαρίτισσας) και τα Λακκώματα.
  • Δεξιά πηγαίνει προς Καλούσι. Στα 14,3 χλμ. της παράκαμψης φτάνουμε στο χωριό που είναι αμφιθεατρικά χτισμένο στην πλαγιά του Ωλενού σε υψόμετρο 880 μέτρα. Στην έξοδο του χωριού δρόμος δεξιά οδηγεί στο Εκτροφείο Θηραμάτων Καλουσίου. Ελάφια, πέρδικες, φασιανοί εκτρέφονται εδώ για να εξασφαλιστεί η διαιώνισή τους. Πίσω απ' το χωριό δεσπόζει ο βράχος "Τρανό Λιθάρι", που τον έχουν ανακαλύψει αναρριχητές κι απολαμβάνουν το αγαπημένο τους σπορ.

Δείτε επίσης...

Στην ίδια κατηγορία...

Διαδρομή 18 Πάτρα - Κάτω Αχαΐα - Βουπράσιο (Μέσω N.Ε.Ο. Πατρών - Πύργου)
Έχοντας διανύσει απόσταση 8,6 χλμ. από την πλατεία Τριών Συμμάχων της Πάτρας, βρισκόμαστε στον κόμβο που συνδέει την Παλαιά Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου με τη Νέα... Περισσότερα...
Διαδρομή 7 Καλάβρυτα -Ι.Μ. Αγ. Λαύρας - Λαγοβούνι - Πριόλιθος - Αροανία - Αγρίδι - Ψωφίδα - Τριπόταμα
Ξεκινήστε αρκετά πρωί αυτή τη διαδρομή για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το χρόνο και το φως. Να προλάβετε να δείτε όσα περισσότερα μπορείτε, δηλαδή δίχως να... Περισσότερα...
Διαδρομή 9 Τριπόταμα - Αγ. Βασίλειος - Ν. Πάος - Πάος - Δεχούνι - Βεσίνι - Βεσιναίικα - Δάφνη
«Από το καγιάκ στο ράφτινγκ» θα μπορούσε να είναι για τους φίλους των σπορ ο τίτλος της διαδρομής. Για τους υπόλοιπους είναι ένα ταξίδι από τη δροσιά του... Περισσότερα...
Διαδρομή 11 Κλειτορία - Πλανητέρο - Καστριά - Σπήλαια Λιμνών - Άνω/Κάτω Λουσοί - Χιονοδρομικό Κέντρο - Καλάβρυτα
Παρακάμψεις για λόγους σοβαρούς σας περιμένουν σ’ αυτή τη διαδρομή. Λόγοι που «βουτούν» στα νερά των ονειρικών Σπηλαίων των Λιμνών Καστριών,... Περισσότερα...
Διαδρομή 1 - Από Πάτρα έως Αιγείρα από Παλαιά Εθνική Οδό
  Από την πρωτεύουσα του Νομού Αχαΐας η διαδρομή αυτή μας οδηγεί, στα σύνορά της με το Νομό Κορινθίας. Από την Πάτρα στην Αιγείρα, απολαμβάνοντας το συνδυασμό... Περισσότερα...
Διαδρομή 3 Αιγείρα - Χρυσάνθιο - Αμπελόκηποι - Όαση - Σύνεβρο
  Σημείο αφετηρίας εδώ είναι το κέντρο της Αιγείρας και η πινακίδα που προτείνει: Χρυσάνθιο (9 χλμ.), Συνεβρό (18 χλμ.), Όαση (15 χλμ.) και Αμπελόκηποι (10 χλμ.) απέναντι... Περισσότερα...
Διαδρομή 10 Δάφνη - Φιλαίικα - Παγκραταίικα - Κτήμα Παυσανία - Σελλά - Χελωνoσπηλιά - Κλειτορία
Ξεκινάμε από το κέντρο της Δάφνης (από την πλατεία με την προτομή του τέως Υπουργού Β. Παπαρηγόπουλου) και κατευθυνόμαστε προς Κλειτορία. Στα 4,5 χλμ. βγαίνουμε στην... Περισσότερα...
Διαδρομή 16 Κάτω Αχαΐα - Άραξος - Καλόγρια - Λάππα
Ξεκινώντας από την πλατεία Δημοκρατίας της Κάτω Αχαΐας οι πινακίδες μaς πληροφορούν: • Ο δρόμος ευθεία οδηγεί σε Ολυμπία (95 χλμ.) και σε Πύργο (74 χλμ.). • Ο δρόμος... Περισσότερα...
Διαδρομή 12 Πάτρα - Οβρυά - Σταυροδρόμι - Καρπέτα, Παράκαμψη προς: Ι.Μ. Αγ. Πάντων - Αλεποχώρι - Σπαρτιά, Παράκαμψη προς: Ερυμάνθεια - Καλέντζι - Αρχαία Τριταία
Η διαδρομή που σας προτείνουμε έχει προορισμό την περιοχή της Τριταίας. Τα αξιοθέατα και οι ευκαιρίες αναψυχής είναι κι εδώ πολλά. Ξεκινάμε από την Πάτρα,... Περισσότερα...
Διαδρομή 6 Αίγιο - Σελινούντας - Πτέρη - Αγ. Παντελεήμονας - Βάλτα - Πλατανιώτισσα - Πετσάκοι - Κορφές - Δροσάτο - Γουμένισσα - Καλάβρυτα
Αν είστε …ορκισμένα παιδιά της πόλης, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ανηφορίζοντας το δρόμο για την Πτέρη να καταπατήσετε τους … όρκους σας, και μάλιστα με μεγάλη... Περισσότερα...
Διαδρομή 14 Ροδοδάφνη - Βερίνο - Κρήνη
Από τη Ροδοδάφνη, έδρα του Δήμου Συμπολιτείας αρχίζει αυτή η διαδρομή μας. Προορισμός είναι η Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου Θεολόγου στο χωριό Βερίνο αλλά και η θαυμάσια... Περισσότερα...
Προορισμός μας ακολουθώντας αυτή τη διαδρομή είναι οι όμορφες περιοχές του Δήμου Φαρρών και κατάληξή μας είναι τα Καλάβρυτα. Για να αποφύγουμε τις επαναλήψεις,... Περισσότερα...
Διαδρομή 15 Πάτρα - Κάτω Αχαΐα, Παράκαμψη προς Ροϊτικα - Μονοδένδρι - Βραχναίικα
Από την πλατεία Τριών Συμμάχων στην Πάτρα (βρίσκεται απέναντι από την κεντρική προβλήτα του λιμανιού) παίρνουμε την Όθωνος Αμαλίας και προχωράμε συνεχώς ευθεία.... Περισσότερα...
Διαδρομή 2 Αιγείρα - Αρχαία Αιγείρα - Αιγές - Μοναστήρι - Σελιανά - Περιθώρι
Αυτό το δρόμο δεν τον ανηφορίζουν μόνο οι φυσιολάτρες και οι ταξιδευτές, αλλά και οι αρχαιολόγοι, οι γεωλόγοι καθώς και οι ποιητές που έχουν… έννομο ενδιαφέρον... Περισσότερα...
Διαδρομή 17 Καμίνια - ΒΙ.ΠΕ. - Καλαμάκι - Σουδεναίικα - Πηγάδια - Ι.Μ. Μαρίτσας - Σανταμερι - Ι.Μ. Αγ. Νικολάου Σπάτα - Πόρτες
Στο 14ο χλμ. της Παλαιάς Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου στρίβουμε αριστερά. Στο σημείο αυτό υπάρχει κόμβος σύνδεσης της Παλαιάς με τη Νέα Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου.... Περισσότερα...
Διαδρομή 5 Πούντα - Άνω Διακοπτό - Κερνίτσα - Ι.Μ. Μεγάλου Σπηλαίου - Καλάβρυτα
Η διαδρομή μας προς Καλάβρυτα αρχίζει από τη θέση Πούντα (πλησίον του χωριού Τράπεζα) στο 60ο χλμ. της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών-Αθηνών αν έρχεστε από την Πάτρα και... Περισσότερα...
Διαδρομή 4 Κράθιο - Ακράτα - Βαλίμη - Λίμνη Τσιβλού - Αγρίδι - Χαλκιανά - Βουνάκι - Αγ. Βαρβάρα - Ζαρούχλα - Σόλος - Περιστέρα - Μεσορρούγι
Το ταξίδι αρχίζει από τη θέση Κράθιο της Ακράτας και από εσάς η διαδρομή έχει μόνο μια απαίτηση: Να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για να καταγράψουν το παραμύθι της... Περισσότερα...
Διαδρομή 8 Παράκαμψη προς Αρχαία Ψωφίδα - Πλάκα - Ι.Μ. Πορετσού - Πλατανίτσα
Μηδενίζουμε το κοντέρ στα Τριπόταμα και στρίβουμε στο δρόμο που οδηγεί στην Ιερά Μονή Πορετσού. Στα 3,7 χλμ. δεξιά μέσα στα πλατάνια η κοίτη του Ερύμανθου. Στα 4,7 χλμ.... Περισσότερα...